Privacyverklaring Zorg bij jou
Deze privacy- en cookieverklaring is voor het laatst aangepast op 1 mei 2025.
Zorg bij jou B.V. (hierna: Zorg bij jou) (https://www.zorgbijjou.nl) biedt een platform voor hybride zorg. Het is een platform waarmee de patiënt in contact kan komen met zorgverleners. Zorg bij jou helpt om zorg daar te geven waar de behoefte is: digitaal en thuis als het kan, op locatie als dat nodig is. Bij het aanbieden van onze dienstverlening verwerken wij persoonsgegevens. In deze privacyverklaring lees je welke persoonsgegevens wij van jou verwerken en wat we daarmee doen.
Onze privacyverklaring in het kort
Jouw privacy is voor ons van groot belang. Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en houden ons daarbij aan de geldende regelgeving, waaronder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij jouw persoonsgegevens verwerken, via deze privacy- en cookieverklaring.
- Zo min mogelijk persoonsgegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden.
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van jouw persoonsgegevens, mocht toestemming verplicht zijn.
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
- Jouw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van jouw persoonsgegevens die bij ons verwerkt zijn.
Voor welke doeleinden gebruiken wij jouw persoonsgegevens?
Wij verkrijgen verschillende persoonsgegevens van jou. Per doeleinde geven wij aan welke gegevens wij van jou krijgen, met welk doel wij deze gegevens verwerken en hoelang deze worden bewaard. Als je vragen hebt of wilt weten wat we precies van je bijhouden, neem dan contact met ons op. De contactgegevens staan onderaan in deze privacy- en cookieverklaring.
Thuismonitoring door Zorg bij jou
Zorg bij jou verzorgt de thuismonitoring voor patiënten via verschillende applicaties. Voor een uitleg over de verwerking van jouw persoonsgegevens of welke rechten je hebt ten aanzien van persoonsgegevens die in de zorgapps worden verwerkt, verwijzen we je naar de privacyverklaringen in de applicaties.
Nieuwsbrieven
Via onze website kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief van Zorg bij jou. Wij versturen tweemaandelijks per e-mail een nieuwsbrief met daarin informatie over onze dienstverlening. Dit doen wij op basis van jouw toestemming.
Hiervoor verwerken wij eventueel de volgende gegevens:
- E-mailadres.
- Aanhef (optioneel).
- Achternaam (optioneel).
- Bedrijf waar je voor werkt (optioneel).
- Gegevens om te bepalen of je geen robot bent. Deze gegevens worden geanalyseerd door Google LLC. Op basis van deze gegevens kan Google constateren of ze te maken hebben met een legitieme bezoeker of een bot. Zie voor meer informatie hierover de privacyverklaring van reCAPTCHA).
Wij bewaren jouw gegevens totdat je je uitschrijft voor onze nieuwsbrief. Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je op elk moment afmelden via de link onderaan in de nieuwsbrief.
Contact
Wanneer je ons een e-mailbericht stuurt, ons telefonisch benadert, of op een andere manier contact met ons opneemt, geef je ons toestemming om je persoonsgegevens te verwerken. Het gaat dan om contact met Zorg bij jou met betrekking tot zaken die niet gerelateerd zijn aan zorgverlening. Denk bijvoorbeeld aan vragen of opmerkingen over de website of een verzoek tot het inzien van jouw persoonsgegevens.
Hiervoor verwerken wij, afhankelijk van hoe je contact met ons opneemt, de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens.
- Contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer, social media-account).
- Eventuele informatie die je zelf invult als inhoud van je bericht.
Wij gebruiken deze gegevens om je verzoek om contact met je op te nemen netjes af te handelen. Dit doen wij op basis van jouw toestemming. Wij bewaren deze informatie, totdat wij zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie. Deze informatie bewaren wij tot de vragen of verzoeken zijn afgehandeld, maar maximaal tot 1 jaar nadat wij voor het laatst contact met je hebben gehad.
Werken bij Zorg bij jou
Je kunt bij Zorg bij jou solliciteren door je CV en Motivatiebrief per e-mail te versturen. Om je sollicitatie in behandeling te kunnen nemen en ter voorbereiding op het eventueel sluiten van een arbeidsovereenkomst, verwerken wij jouw persoonsgegevens.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam.
- Adresgegevens (adres, huisnummer en postcode).
- Contactgegeven (e-mailadres en telefoonnummer).
- Curriculum Vitae.
- Motivatiebrief.
- Pasfoto.
- Salarisindicatie.
- Referenties.
- Eventuele overige informatie die je meestuurt met jouw sollicitatie.
Wij bewaren jouw sollicitatiegegevens tot maximaal 6 weken nadat de functie is vervuld. Wij bewaren deze gegevens zodat wij contact met je kunnen opnemen in het geval de functie binnen de proeftijd opnieuw vrijkomt. Wanneer we je op dit moment geen functie kunnen aanbieden, kunnen we – met jouw toestemming – de sollicitatiegegevens nog een jaar langer bewaren. Je kunt jouw toestemming op elk moment intrekken door ons een e-mail te sturen. Indien je bij ons komt werken, bewaren wij jouw sollicitatiegegevens in het personeelsdossier. Dit dossier wordt bewaard zolang dit noodzakelijk is en ten aanzien van de sollicitatiegegevens tot maximaal 2 jaar na indiensttreding.
Een social media- en internetonderzoek kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure. Dit is noodzakelijk om te kunnen waarborgen dat bij het aannemen van nieuw personeel ons imago in stand blijft. Wij doen dit dan ook op basis van ons gerechtvaardigde belang. Wij zoeken hiervoor op jouw naam via Google, en jouw eventuele profiel op diverse social media. Dit uiteraard voor zover deze profielen openbaar zijn; wij zullen je niet vragen om ons toegang te verlenen tot een afgeschermde social media-pagina of een connectie met ons te maken. De resultaten van het onderzoek worden met jou besproken. Mocht je hier bezwaar op hebben, dan kun je dit bij ons aangeven op het moment dat je solliciteert.
Afspraak voor zorgprofessionals
Het is mogelijk om via de website een afspraak in de agenda in te boeken indien je vragen hebt over de diensten die Zorg bij jou aanbiedt of als je een kennismakingsgesprek wilt plannen. Hiervoor verwerken wij jouw persoonsgegevens op basis van toestemming. We verwerken de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam.
- E-mailadres.
- Telefoonnummer.
Aanmelden voor webinar
Het is mogelijk om je aan te melden voor onze webinars. Hiervoor verwerken wij jouw persoonsgegevens op basis van toestemming. We verwerken de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam.
- E-mailadres.
- Telefoonnummer.
Wanneer kunnen we jouw persoonsgegevens delen met derden?
Zorg bij jou deelt jouw gegevens enkel met derden, wanneer dit op basis van wetgeving is toegestaan. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat wij gegevens delen met partijen omdat wij wettelijk verplicht zijn om deze gegevens te delen. Denk bijvoorbeeld aan de politie die gegevens opvraagt bij een vermoeden van een misdrijf. Het kan ook zijn dat wij bepaalde gegevens moeten delen met verzekeraars om de betaling van de dienstverlening te regelen.
Een andere situatie waarin wij gegevens delen of laten verwerken door derden is wanneer wij bepaalde processen uitbesteden. Denk bijvoorbeeld aan een hosting-partij die onze website en app via het internet bereikbaar maakt. Het gaat dan om de volgende categorieën van dienstverleners:
- IT-leveranciers en -dienstverleners.
- Betalingsdienstverleners en incassobureaus.
- Marketingbedrijven.
- Partners.
- Externe consultants en tussenpersonen.
- Hulpmiddelenleveranciers.
- Zorgverzekeraars.
- Zorgorganisaties.
- Overheidsdiensten (o.a. de Belastingdienst, gemeenten)
Internationale doorgifte van persoonsgegevens
Sommige van onze leveranciers zijn buiten de Europese Economische Ruimte (EER) gevestigd. Bij het delen van jouw persoonsgegevens met deze partijen nemen wij passende waarborgen om jouw privacy te beschermen.
De Europese Commissie heeft voor 15 landen een adequaatheidsbesluit vastgelegd. Op basis van een adequaatheidsbesluit kunnen persoonsgegevens veilig vanuit de EER worden doorgegeven aan bedrijven in deze landen, zonder dat er aanvullende waarborgen voor gegevensbescherming moeten komen.
Als we gegevens delen met bedrijven in andere landen zonder adequaatheidsbesluit (of Amerikaanse bedrijven die niet onder het EU-VS Data Privacy Framework vallen), nemen we extra beschermingsmaatregelen in de vorm van zogeheten passende waarborgen. Dit houdt in dat wij extra actie ondernemen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wij gebruiken hiervoor onder meer standaardcontractbepalingen (“SCC’s”).
Wanneer wij jouw persoonsgegevens doorgeven aan partijen buiten de EER op basis van SCC’s, heb je de volgende rechten:
- Informatie opvragen over de doorgifte, inclusief een kopie van de SCC’s.
- Contact opnemen met zowel ons als de ontvangende partij voor informatie.
- Klachten indienen bij de ontvangende partij, Autoriteit Persoonsgegevens, een bevoegde rechtbank in de EER of een onafhankelijk geschillenorgaan.
Deze rechten komen bovenop jouw algemene privacyrechten onder de AVG.
Deze privacy- en cookieverklaring is uitsluitend van toepassing op de diensten van Zorg bij jou. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van andere websites, die via een link op onze website bereikbaar zijn.
Social media buttons
Op onze website maken wij gebruik van social media buttons, welke je doorgeleiden naar de betreffende social media platforms. De buttons zijn werkzaam vanwege stukjes code welke afkomstig zijn van de social medianetwerken. Als je wilt weten wat de social media platforms doen met jouw persoonsgegevens, lees dan de betreffende privacyverklaring:
• LinkedIn (privacyverklaring).
Cookies
Op onze website gebruiken we cookies van onszelf en van derde partijen. Cookies zijn informatiebestandjes die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van het apparaat (zoals PC, tablet of smartphone) van de bezoeker. Dat gebeurt via de webbrowser op het apparaat.
We gebruiken cookies om onze website te laten functioneren (functionele cookies). Op grond van de Telecommunicatiewet hebben we daar geen toestemming voor nodig. Het gaat namelijk om technieken en technologieën die absoluut noodzakelijk zijn om de dienst aan jou te kunnen leveren. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van een mobiele versie van een webpagina als je de website via je smartphone bezoekt. Een ander voorbeeld is een cookie om je inlogstatus te onthouden. Als we dit niet zouden doen, zou je elke keer als je naar een andere pagina gaat opnieuw moeten inloggen.
De cookies verzamelen hierbij de volgende gegevens:
- Login informatie.
- Apparaatgegevens.
- IP-adres.
- Cookie-ID.
Verwijderen van cookies
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Als een houdbaarheidsdatum is ingesteld, wordt het cookie automatisch verwijderd wanneer de houdbaarheidsdatum verstrijkt. Je kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen, voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van jouw browser. Hieronder vind je per browser een link naar de website van de aanbieder waar stapsgewijs wordt omschreven hoe je cookies kan blokkeren of verwijderen.
Hoe worden jouw persoonsgegevens beveiligd?
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen dan ook passende technische en organisatorische maatregelen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens). We passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan.
Welke privacyrechten heb je?
Onder de AVG heb je verschillende rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens. Jij hebt te allen tijde controle over jouw persoonsgegevens. Onder het overzicht van jouw rechten staat hoe je deze rechten kan uitoefenen.
Je hebt onder de AVG de volgende rechten:
- Recht op inzage: je hebt het recht de persoonsgegevens die wij van jou verwerken, in te zien zodat je deze kan controleren op juistheid.
- Recht op rectificatie: je hebt het recht de persoonsgegevens die wij van jou verwerken, te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht van bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens.
- Recht op verwijdering: je kunt ons verzoeken jouw persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht om jouw toestemming in te trekken: indien je ons toestemming hebt gegeven om persoonsgegevens te verwerken, dan kun je deze toestemming op ieder moment intrekken.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heb je het recht om de persoonsgegevens die wij van jou verwerken te laten overdragen aan een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kun je ons verzoeken om het verwerken van jouw persoonsgegeven (al dan niet tijdelijk) te beperken.
Als je een van deze rechten wil uitoefenen, kun je een e-mail sturen naar info@zorgbijjou.nl. Na het ontvangen van je verzoek, zullen wij je vragen om je te identificeren. Dit doen wij zodat we zeker weten dat jij de persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren. Op die manier kan niet iemand anders jouw gegevens bij ons opvragen.
De eerdergenoemde rechten zijn niet absoluut. Dit betekent dat wij niet in alle gevallen aan jouw verzoek kunnen/mogen voldoen. Denk bijvoorbeeld aan een situatie waarin wij bepaalde gegevens nog moeten delen met een verzekeraar, bijvoorbeeld voor de afhandeling van een declaratie. In zulke gevallen zijn wij op grond van wet- en regelgeving, zoals de Zorgverzekeringswet, verplicht om bepaalde gegevens te verstrekken of te bewaren. Dit kan betekenen dat wij jouw verzoek, zoals het recht op verwijdering of beperking van verwerking, (nog) niet kunnen uitvoeren.
Wij zullen in principe binnen 30 dagen jouw verzoek behandelen en, indien er geen bezwaren zijn, uitvoeren. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij jou daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Ben je het niet eens met ons besluit? Dan kan je contact opnemen met onze functionaris gegevensbescherming (FG). De FG heeft een onafhankelijke positie binnen onze organisatie en kan voor jouw rechten opkomen. De FG is rechtstreeks te benaderen via privacy@zorgbijjou.nl. Je hebt altijd ook de mogelijkheid om contact op te nemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wijzigingen in de privacy- en cookieverklaring
Wanneer onze dienstverlening wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacy- en cookieverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum bovenaan in dit document en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn.
Vragen of klacht indienen
Als je vragen hebt, of een klacht in wil dienen over het gebruik van jouw persoonsgegevens, dan kun je een e-mail sturen naar privacy@zorgbijjou.nl. Wij nemen jouw input serieus en zullen je vraag of klacht intern behandelen. Indien gewenst stellen we je op de hoogte van het verdere verloop van die behandeling. Je kunt ook contact opnemen met onze FG via privacy@zorgbijjou.nl. Als je vindt dat wij jou niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Dit is de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contactgegevens
Zorg bij jou B.V.
Herculesplein 100
3584AA Utrecht
Tel: 030 – 252 41 80
E-mailadres: info@zorgbijjou.nl
KvK-nummer: 90204417